Skip to content

Sugata Mitra

Bağımsız Eğitim Araştırmacısı

Dr. Sugata Mitra'nın güncel çalışmaları internet ve çocukların öğrenmesi üzerinedir. İngiltere'deki Newcastle Üniversitesi Eğitim, İletişim ve Dil Bilimleri Fakültesi'nde Profesör ve Baş Araştırma Araştırmacısı olarak...

Sugata Mitra Hakkında

Dr. Sugata Mitra’nın güncel çalışmaları internet ve çocukların öğrenmesi üzerinedir. İngiltere’deki Newcastle Üniversitesi Eğitim, İletişim ve Dil Bilimleri Fakültesi’nde Profesör ve Baş Araştırma Araştırmacısı olarak 2019 yılında emekli olmuştur.

Duvardaki Delik (HIW) deneyini gerçekleştirmiştir. 1999 yılında Delhi, Kalkaji’deki bir Hint gecekondu mahallesinde bir duvarın içine bir bilgisayar yerleştirilmiş ve çocukların bunu özgürce kullanmalarına izin verilmiştir. Deneyin amacı, çocuklara herhangi bir resmi eğitim olmaksızın çok kolay bir şekilde bilgisayar öğretilebileceğini kanıtlamaktı. Sugata bunu Minimal İnvaziv Eğitim (MIE) olarak adlandırdı. Deney o zamandan bu yana pek çok yerde tekrarlandı. Hindistan, İngiltere, ABD ve dünyanın diğer pek çok ülkesinden pek çok ödül almıştır.

İlgi alanları arasında Çocuk Eğitimi, Uzaktan Varlık, Kendi kendini organize eden sistemler, Bilişsel Sistemler, Fizik ve Bilinç yer almaktadır. Hole in the Wall deneyi popüler kültürde iz bırakmıştır. Hintli diplomat Vikas Swarup, Mitra’nın deneyini okumuş ve 2009 yılının Oscar ödüllü filmi Slumdog Millionaire’e dönüşen ilk romanını yazmak için ilham almıştır. Fizik alanında doktora derecesine sahip olan Mitra, bilişsel bilim ve eğitim teknolojileri alanında 25’ten fazla buluşa imza atmıştır. Kendisine 2003 yılında Hindistan Hükümeti tarafından Bilgi Teknolojilerinde İnovasyon dalında prestijli Dewang Mehta Ödülü verilmiştir. Diğer birçok ödülün yanı sıra 2013 yılında 1 milyon dolarlık TED Ödülü’ne layık görüldü.

Sugata Mitr, 1970’lerde moleküler orbital hesaplama ile başlayarak, organik moleküllerin yapısının, onları oluşturan atomlardan daha fazla işlevlerini belirlediğini keşfetti. Delhi’deki IIT’de Katı Hal Fiziği alanında doktora yaptıktan sonra, önce IIT’deki Enerji Çalışmaları Merkezi’nde, ardından da Avusturya’nın Viyana kentindeki Technische Universität’te enerji depolama sistemlerini araştırmaya başladı. Bunun sonucunda Çinko-Klor pilleri için yeni bir tasarım geliştirmiştir. Organik yarı iletkenlerde eksiton ayrışması üzerine yaptığı doktora araştırmasının bir sonucu olarak biyolojik sistemler üzerinden elektrik akışına duyduğu ilgi, insan duyu organlarının neden oldukları yerde bulunduklarına dair yarı spekülatif bir makaleye yol açtı.

Bilgisayar ağlarına olan ilgisi onu 1980’lerde baskı alanında ortaya çıkan sistemlere yöneltti. Sugata Mitr 1984 yılında Hindistan’ın ilk yerel alan ağı tabanlı gazete yayıncılık sistemini kurdu ve masaüstü yayıncılık endüstrisini öngörmeye devam etti. Bu da LAN tabanlı veritabanı yayıncılığının icadına yol açtı ve Hindistan ve Bangladeş’te “Sarı Sayfalar” endüstrisini yarattı.

İnsan zihnine olan ilgisi onu bir kez daha öğrenme ve hafıza alanlarına yönlendirdi ve simüle edilmiş sinir ağlarının Alzheimer hastalığının mekanizmalarını deşifre etmeye yardımcı olabileceğini gösteren dünyadaki ilk kişiler arasında yer aldı. İnternetten birkaç yıl önce Gönüllü Algı Kaydı’nı (sürekli değişken bir oylama makinesi) ve hiper bağlantılı bir bilgisayar ortamını icat eden dünyadaki ilk insanlar arasındaydı.

Profesör Mitra’nın NIIT’deki çalışmaları bu kuruluş için ilk müfredatı ve pedagojiyi oluşturmuş, bunu öğrenme stilleri, birçoğu patentli olan öğrenme cihazları, multimedya ve yeni öğrenme yöntemleri üzerine yıllarca süren araştırmalar izlemiştir. Önceki çalışmalarının doruk noktası ve belki de en önemlisi, çocukların öğrenmesiyle ilgili yaptığı “duvardaki delik” deneyleridir. 1999 yılından bu yana, kim ya da nerede olduklarına bakılmaksızın çocuk gruplarının, yol ve oyun alanları gibi açık alanlardaki kamuya açık bilgisayarları kullanarak kendi başlarına bilgisayar ve internet kullanmayı öğrenebileceklerini ikna edici bir şekilde göstermiştir. Bu sonuçları 2006 yılında İngiltere’ye taşıdı ve şu anda tüm dünyada kullanılmakta olan Kendi Kendini Organize Eden Öğrenme Ortamlarını icat etti. 2009 yılında, çocuklarla internet üzerinden etkileşim kuran öğretmenlerden oluşan Granny Cloud’u yarattı.

1970’lerden bu yana Profesör Mitra’nın yayınları ve çalışmaları, aralarında dünyanın en yoksul çocuklarının da bulunduğu belki bir milyon genç Hintlinin eğitimi ve gelişimiyle sonuçlandı.

2013 yılında ilk 1 milyon dolarlık TED ödülüne layık görülen Mitra, eğitimle ilgili fikirlerini bir araya getirerek ‘Buluttaki Okullar’ adlı yedi laboratuvar kurdu. Burada, kendi kendini organize eden bir eğitim sisteminde ortaya çıkan fenomenler olarak öğrenmeyi inceledi. Bu sonuçlar, 21. yüzyılın internet dünyasında müfredat, sınavlar ve ‘bilmenin’ anlamı hakkındaki fikirleri sorguluyor.

Sugata Mitra’nın çalışmalarının insanların yaşamları ve ülkelerin ekonomileri üzerindeki etkileri ancak tahmin edilebilir.

Konuşma Başlıkları

• Sürdürülebilir Bir Toplumda Teknoloji ve Eğitimin Rolü
• Eğitimin Geleceği
• Bilişsel Bilim
• Kendi Kendini Organize Eden Öğrenme Ortamları
• Sürdürülebilir Öğrenme
• Gençlik, Eğitim ve Toplumsal Dönüşüm

İlgili Konuşmacılar

London Speaker Bureau dünya çapındaki en etkili kişileri temsil etmektedir. Burada benzer odaklı daha fazla konuşmacı bulabilirsiniz.

Pascal Bornet

Yapay Zeka ve Otomasyon Uzmanı, Çok Satan Kitap Yazarı, Keynote Speaker

İhtiyaç duyduğunuz konu ve kategoriden sanal veya yüz yüze etkinlikler için yüzlerce ulusal ve uluslararası konuşmacı ve moderatör.

Konuşmacılardan ve uzmanlardan herhangi biri hakkında daha fazla bilgi almak veya onları bir sonraki konuşmacınız veya danışmanınız olarak görmek için lütfen bizimle iletişime geçin.

Sugata Mitra